مقالات فلزیاب

انواع لوپ فلزیاب

انواع لوپ فلزیاب

انواع لوپ فلزیاب

ابتدایی ترین اجزاء و مهم ترین قسمت فلزیاب کویل میباشد که یک دیسک صاف و معمولا گرد است به نام سیم پیچ، دیسک فلزیاب، لوپ نیز شناخته میشود، انواع لوپ فلزیاب در بازار وجود دارد که با توجه به نوع دستگاه میتواند در تعداد مختلفی باشد و میتواند کارایی های متفاوتی را ارائه دهد، سیم پیچ ها نقش مهمی در جستجو فلزات و مقدار عمق کاوش دارد.

به طور کلی هرچه ابعاد کویل فلزیاب شما بیشتر باشد به ما امکان کاوش در عمق بالاتری را میدهد اما باید توجه داشته باشید که اندازه فلز نیز بسیار مهم میباشد و هرچه میزان فلز شما در زیر خاک بیشتر باشد دستگاه بهتری میتواند آن را تشخیص دهد.

در واقع کویل فلزیاب با اندازه بزرگتر مناسب برای تشخیص فلزات با انداره بیشتر و دیسک های کوچک تر با اینکه عمق کاوش کمتری را ارائه میدهد اما مناسب برا پیدا کردن اشیاء ریز و کوچک که در زیر زمین دفن شده میباشند. انتخاب انواع لوپ فلزیاب برای جستجو و کاوش باید با توجه به نیاز اپراتور و محیط کاوش انجام شود تا بتواند بهترین نتیجه را برای تشخیص شما فراهم کند.

  فروش انواع لوپ فلزیاب

انواع لوپ فلزیاب چگونه کار میکنند

کویل فلزیاب با استفاده از دو رشته سیم جستجو را انجام میدهند که به عنوان فرستنده و گیرنده عمل میکند و از طریق میدان مغناطیسی به دنبال انواع فلزات میگردد، هنگامی که کار با فلزیاب را شروع میکنید با برخورد میدان مغناطیسی که از انواع کویل فلزیاب به  اهداف دفن شده میخورد فلزات امواجی از خود تولید میکند که دستگاه فادر است آن را تشخیص دهد.

سایز و شکل انواع لوپ فلزیاب

انواع لوپ فلزیاب با شکل ها و اندازه های مختلف در بازار وجود دارند، انتخاب انواع لوپ فلزیاب به محیط و همچنین نوع و جنس هدف مورد جست و جو بستگی داشته هرگونه تغییری در فاکتور های بالا میتواند موجب شود که کویل مورد انتظار تغییر کند به صورت کلی کویل ها یا دایره ای ( circular ) هستند یا بیضوی ( elliptical ).

 کاوش کویل های دایره ای بیشتر از کویل های بیضوی است و همچنین حساسیت بیشتری در خاک های غیر معدنی دارند به همین دلیل هنوز بیشترین نوع کویل مورد استفاده همین کویل های دایره ای است. قطر کویل ها از چند اینچ تا چند فوت متغییر است.

کویل هایی با قطر کمتر از ۶ اینچ کویل های کوچک، بین ۶ تا ۱۱ اینچ متوسط و بیش از ۱۱ اینچ کویل های بزرگ نامیده میشوند. همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم رابطه ای مستقیم بین سایز کویل و بزرگی میدان مغناطیسی وجود دارد و هرچه میدان مغناطیسی بزرگ تر باشد عمق قابل دسترسی نیز بیشتر است!

قیمت انواع لوپ فلزیاب

معرفی انواع لوپ فلزیاب بوقی

انواع لوپ فلزیاب کوچک 

به خاطر اینکه میدان مغناطیسی تولید شده توسط کویل های کوچک متمرکز تر است میتوانند بهترین انتخاب برای کاوش در دیواره ها میباشد تا بتوان اهداف مناسب را پیدا کرد. همچنین میتوان در مکان های تنگ و شکاف های زمین که امکان استفاده از کویل های بزرگ نیست، از این کویل های کوچک استفاده کرد. این لوپ ها بهترین انتخاب برای اهداف ریز و کوچک باشند اما کویل های کوچک مقدار کمتری از زمین را در هر چرخاندن پوشش میدهند و برای کاوش کامل یک مقدار مشخص از زمین به زمان بیشتری نیاز است.

انواع لوپ فلزیاب متوسط

این کویل ها برای انواع مختلف کاوش ها به کار میروند که شامل سکه یابی، گنج یابی، مصارف صنعتی میشود. به دلیل اینکه این کویل ها ترکیب مناسبی از سایز  و تمرکز میدان مغناطیسی و عمق کاوش هستند و با اکثر فلزیاب ها سازگاری دارند انتخاب مناسبی برای انواع کارهای مختلف هستند. بعلاوه این کویل ها دارای وزن سبکی هستند که حمل و نقل آنها را بسیار ساده میکند.

انواع لوپ فلزیاب بزرگ 

انواع لوپ فلزیاب هرچه بزرگتر باشد میدان مغناطیسی بزرگتر و عمیق تری را تولید میکند و در حین کاوش محوطه وسیع تری را پوشش میدهند که باعث میشود در مدت زمان کوتاه تری بتوان یک محیط خاص را اسکن کرد که البته این عامل در زمین های دارای آلودگی بیشتر کمی دردسر ساز است زیرا کویل در یک زمان چندین هدف را پوشش میدهد.

پیکربندی انواع کویل 

علاوه بر نوع کویل و شکل آن پیکربندی های زیادی هم در بازار موجود است که بسته به محیط کاوش و نوع کاری که میخواهید انجام دهید میتوانید آن را انتخاب کنید. تفاوت در پیکر بندی ها بسته به موقعیت قرار گیری سیم پیچ های فرستنده ( TX ) و گیرنده ( RX ) متفاوت است. به صورت کلی ۵ نوع پیکربندی متفاوت وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم :

متحدالمرکز ( Concentric )

این نوع پیکر بندی از سیم پیچ های فرستنده و گیرنده دایره ای شکل تشکیل شده است. نقطه قوت این نوع پیکربندی این است که هر دو سیم پیچ فرستنده و گیرنده در بزرگترین حالت خود در قالب قرار گرفته اند که باعث پوشش محدوده بیشتری از زمین و همچنین عمق کاوش بیشتری در حین کاوش میشوند.

همه این عوامل با هم این نوع پیکربندی را به پر استفاده ترین و متداول ترین نوع پیکربندی کویل فلزیاب تبدیل کرده اند. همچنین این نوع پیکربندی ها باعث میشوند تا قابلیت نقطه زنی دستگاه با دقت بیشتری انجام شود اما متاسفانه در زمین هایی با ذرات معدنی زیاد حساسیت کمتری نسبت به بقیه پیکربندی ها دارد.

تکی ( Mono )

این نوع پیکربندی فقط در فلزیاب های پالسی ( PI Metal Detectors ) وجود دارد. در این نوع پیکربندی هردو سیم پیچ فرستنده و گیرنده میتوانند در کنار هم قرار گیرند یا یک سیم پیچ هم فرستنده باشد هم گیرنده. ویژگی های تشخیص و عملکرد کویل هایی با این نوع پیکربندی بسیار شبیه به لوپ هایی با پیکربندی متحدالمرکز است اما دارای راندمان بهتری در زمین های معدنی است.

پیکربندی Double-D

این نوع پیکر بندی در انواع لوپ فلزیاب برای کاهش تداخل هایی که از سمت زمین ایجاد میشود ساخته شده و همچنین برای جبران کاهش کارایی کویل های متحدالمرکز در زمین های معدنی است، چیدمان سیم پیچ های گیرنده و فرستنده در این نوع کویل ها سبب از بین بردن سیگنال های خطای زمین میشود.

به این دلیل به این پیکربندی ها DD گفته میشود که هر دو سیم پیچ فرستنده و گیرنده به شکل D انگلیسی قرار دارند. این کویل ها نسبت به کویل های متحدالمرکز هم اندازه خود در زمین های غیر معدنی از حساسیت کمتری برخوردار هستند.

خرید انواع لوپ فلزیاب

نکات مهم در خرید انواع لوپ فلزیاب

  • کویل هایی خریداری کنید که ضد آب باشند و دارای پوشش های محافظ باشند
  • از سازگاری کویل با دستگاه فلزیاب خود اطمینان حاصل کنید
  • اگر قصد پیدا کردن طلا را دارید از کویل هایی که برای این کار بهینه شده اند استفاده کنید
  • نوع حرکت دادن انواع کویل فلزیاب بر روی زمین تاثیر بسیار بسیار زیادی در موفقی شما دارد.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام میشود.

شرکت فلزیاب افشار با مدیریت مهندس افشار در عرصه گنج یابی و فلزیابی همراه شما مشتریان عزیز میباشد.
شرکت ما جزء محدود شرکت های فلزیابی هست که مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش دارد و خدماتی مثل تعمیرات فلزیاب و گنج یاب را داراست و شما میتوانید برای خرید ردیاب شعاع زن، خرید فلزیاب تصویری، خرید فلزیاب نقطه زن، خرید فلزیاب پالسی، خرید لایو اسکن، خرید فلزیاب دستی همراه با گارانتی و آموزش رایگان با ما در تماس باشید.

خدمات پس از فروش

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید.

محصولات شرکت افشار  نتیجه تلاش های متخصصین برای موجود سازی دستگاهای گنج یاب وفلزیابی که به نسبت قیمت بسیار پایین به کارایی بالایی رسیده اند، توجه داشته داشته باشید در انتخاب و موجود کردن این دستگاهها تحقیقات فراوانی انجام شده تا مردم به ازای پولی که پرداخت میکنند ازدستگاه کارایی بگیرند و نه صرفا جیب سودجویان این عرصه پر شود و همراه دستگاه خدمات پس از فروش و گارانتی ازشرکت ما تحویل میگرند.

خرید فلزیاب از شرکت افشار

برای مشاوره رایگان خرید انواع لوپ فلزیاب با کارشناسان شرکت فلزیاب افشار در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب افشار 

 09371414171 خط ثابت: 02144569250

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *